خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

012

ادامه ی شعر در ادامه ی مطلب


قلم به دست گرفتم که ماجرا بنویسم

غریب‌ وار پیامی به آشنا بنویسم

نرفته یک غمم از دل ، غمی دگر رسد از راه

ز خانه‌ ی دل تنگ و برو بیا بنویسم

غریبی من و دل را کسی چه داند و بهتر

که مویه‌ های غریبانه با رضا بنویسم

پی رضای امام رئوف بودم و گفتم

روم به طوس ولیکن ز کربلا بنویسم

به یاد کودکی و درس و مشق و مدرسه افتم

دوباره مشق ز بابا و طفل و آب بنویسم

چه کودکانه و خوش‌ باورانه بود و فسانه

نه آبی آمد و نه یادی و من چرا بنویسم ؟

گهی ز پشت حسین و گهی ز فرق اباالفضل

یکی‌ یکی که شنیدم ، دو تا دو تا بنویسم

به یاد قامت عباس و دست و همت سقا

رسا اگر چه نگویم ولی رسا بنویسم

به جای دست روی چشم تیر نهادم

مرکّبی ز بصیرت بیار تا بنویسم

به فرش خاک بیابان،  به عرش نیزه دونان

تنی جدا بسرایم ، سری جدا بنویسم

چه بر سر تنش آمد ؟ ز من مپرس که باید

ز توتیا شده در چشم بوریا بنویسم

بنی‌ اسد بگذارید من به قبر شهیدان

غزل نه قطعه از آن قطعه‌ قطعه‌ ها بنویسم

ز نوک نیزه و کنج تنور و دیر نصارا

تمام سیر و سفر بود ، از کجا بنویسم ؟

چه‌ ها گذشت به بزم یزید با دل زینب

شراب را بگذارم کباب را بنویسم

لبی لبالب قرآن ، لبی به طعنه و طغیان

دگر مپرس سزا نیست ناسزا بنویسم




نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما