خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

001

دریافت فایل صوتی


متن نوحه در ادامه ی مطلب




با اشک و غم هم رازم و... 

می سوزم و می سازم و...

می خوانمت شب تا سحر


دلتنگم ای کرب و بلا

در اربعین دیدار ما


با عاشقان روی حسین

با زائران کوی حسین

می آیم آخر سوی حسین


لبیک یا مولا یا حسین



شدَّ الهَوى حبلَ الجَوى 

و اجتاحَنی سَیلُ النَوى

دلدادگی ریسمان عشق را محکم کرد 

و سیل دوری و فراق من را بَرد


لِلوَصلِ عَینی سَاهِرَة

چشمانم به انتظار وصال (کربلا) بیدار است


أَطْفَأَ شَمْعِی مَدْمَعِی 

و دَکَّ نَوْحِی مَسْمَعِی

اشکم شمع مرا خاموش کرد 

و مویه‌ها و نوحه ها در گوشم طنین انداز شد


إیهٍ دُمُوعی، اشتَعِلی!

نارُ اشتیاقی، کمْ تَصْطَلِی!

لیلُ انتِظاری، هَلْ یَنجَلی؟

هان! ای اشک‌های چشم من، بجوشید

ای آتش شوق من چقدر شعله‌وری!

آیا شب انتظار مرا پایانی هست؟


مولای مولای السلام

سلام ای مولای من



هُنَا الأَسى کُلُّ الأَسى

هُنَا الصِغارُ و النِسَا

اینجا همان محل اندوه و غم است ؛ همه غم ها اینجاست

اینجا جایی است که کودکان و زنان اهل بیت بودند


هُنَا النُجومُ الزَاهِرَةْ

اینجا همانجایی است که ستارگان درخشان بودند


مِنْ سَاجِیاتٍ صُرَّعِ 

تَدعو إلى التَّفَجُّعِ

این ستارگان همان اجساد ساکن و بر زمین افتاده اند 

و این اجساد به نوحه و عزا فرا می خوانند


یا ودایَ الطَّفِّ ما جرى ؟

فاقَ المُصابُ التَّصَوُرَا

هذا حسینٌ فَوقَ الثَرَى

ای سرزمین کربلا چه اتفاقی افتاده است؟

این مصیبت از تصور فراتر است

این حسین علیه السلام است که بر خاک افتاده است


علیکَ مولای السلامْ 

ای مولای من سلام بر تو



إلیکَ آتٍ سَیِّدی

الأربَعینُ مَوْعِدِی

مولایم ، به سوی تو رهسپارم

میعاد ما اربعین است


ذِکراکَ أحلى خاطِرَة

یاد تو شیرین‌ ترین خاطره است


جابرُ قدْ جاءَ معی 

 یَأخُذُنی للمَصرعِ

جابر با من آمده است

و مرا به سوی قتلگاه تو می‌کشاند


عندکَ یا مولایَ المُنى

ظُلْمَةُ رُوحِی تَلقىْ السَّنا

کُلُّ وُجُودی لکَ انحَنى

مولای من! آرزوهایم نزد توست

تاریکی روحم به روشنی می گراید

تمام وجودم برای تو تعظیم می‌کند


مَوْلای مَوْلای السَلامْ

سلام ای مولای من





نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما