خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

023

ادامه ی شعر در ادامه ی مطلب


نیمه شب تابوت را برداشتند

بار غم بر شانه‌ ها بگذاشتند

هفت تن ، دنبال یک پیکر ، روان

وز پی‌ آن هفت تن ، هفت آسمان

این طرف ، خیل رُسُل دنبال او

آن طرف احمد به استقبال او

ظاهراً تشییع یک پیکر ولی

باطناً تشییع زهرا و علی

امشب ای مَه ، مهر ورز و خوش بتاب

تا ببیند پیش پایش آفتاب

دو عزیز فاطمه همراهشان

مشعل سوزان‌ شان از آهشان

ابرها گریند بر حال علی

می‌ رود در خاک آمال علی

چشم ، نور از دست داده ، پا ، رمق

اشک ، بر مهتاب رویش ، چون شفق

دل ، همه فریاد و لب ، خاموش داشت

مُرده‌ای تابوت ، روی دوش داشت

آه سرد و بغض پنهان در گلوی

بود با آن عدّه ، گرم گفت و گوی

آه آه ای همرهان ، آهسته ‌تر

می‌ برید اسرار را ، سر بسته ‌تر

این تنِ آزرده باشد جان من

جان فدایش ، او شده قربان من

همرهان ، این لیله ‌ی قدر من است

من هلال از داغ و این بدر من است

اشک من زین گل ، شده گلفام ‌تر

هستی ‌ام را می‌ برید ، آرام ‌تر

وسعت اشکم به چشم ابر نیست

چاره‌ ای غیر از نماز صبر نیست

چشم من از چرخ ، پُر کوکب ‌ترست

بعد از امشب روزم از شب ، شب‌ ترست

زین گل من باغ رضوان نفحه داشت

مصحف من بود و هجده صفحه داشت

مرهمی خرج دل چاکم کنید

همرهان ، همراه او خاکم کنید




نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما