خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

026

جهت دریافت فایل های صوتی و متن شعر به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید 



فایل های صوتی :


برات حرف ندارم شما بفرمایید | مناجات با امام زمان

می نویسم که مرا غیر علی یاری نیست | مدح حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام 



متن اشعار :


شعر مناجات :

برات حرف ندارم شما بفرمایید

به این بهانه نگاهی به ما بفرمایید

به وقتِ نافله ی صبح ای مسیحا دم

ز بخت خفته ملولم دعا بفرمایید

اگر قنوت گرفتی بین آن به خودت

سفارش من وامانده را بفرمایید

هنوز خانه تکانی نکرده این دل من

و مانده ام که بیایی کجا بفرمایید

نشسته ام سر راهت خودت بلندم کن

تکان نمی خورم از جا تا بفرمایید

بخیل نیستم آقا ، فقط مرا نه ... نه

تو را به خدا همه را با خدا بفرمایید

بگیر هر چه به من می دهند این مردم

مرا ندارتر از هر گدا بفرمایید

لباس پاره به سائل چه قدر می آید

لباس فقر به من هم عطا بفرمایید

برای آمدنت احترام باید کرد

از این به بعد به جای بیا، بفرمایید

عزیز فاطمه نزدیک نیمه ی رجب است

اجازه ی سفر کربلا بفرمایید



شعر مدح :

می نویسم که مرا غیر علی یاری نیست

در دو عالم به جز او سید و سالاری نیست

در دلم غیر  تولای علی کاری نیست

دو جهان غیر علی امر دگر جاری نیست

می نویسم که پناهنده ی حیدر هستم

اوست سلطانم و من بنده ی حیدر هستم

پدر و مادر من خوب امانتدارند

از ازل تا که مرا حُبّ علی بسپارند

عهد کردم که دست از همه کس بردارم

به خدا غیر علی از همه کس بیزارم

یاد دادند به من هر نفس آن پاک دلان

لعنت آل پیمبر به فلان بن فلان

هر که با آل علی نیست یقین با ما نیست

اوست یکتا و بجز فاطمه اش همتا نیست

حائلی بین خدا و علی و زهرا نیست

جز عبودیت حق فرد دگر اینجا نیست

علی آن آب حیاتی ست که دل خانه ی اوست

دل توحیدی ما واله و مستانه ی اوست

این که ای اهل تَولّی شب یلدای شماست

شب میلاد علی سَرور و مولای ماست

شب شبِ مستی و مجنونی و احیای شماست

وسط کعبه قدمگاه مسیحای شماست

ذات معبود علی ، ساجد و مسجود علی است

در دل کعبه همان کعبه ی مقصود علی است

همه آنان که دلی مست و پریشان دارند

سَر و سِرّی ، با شَه خوبان دارند

باده ی نادعلی بر لب عطشان دارند

لب خندان ، دل شادان ، رُخ گریان دارند

کیست تا هم نفس سبحه و سجاده شود

هَمّ و غم وا نهد و مست از این باده شود

انبیایند همه عمر گرفتار علی

اولیایند همه مَحرَم اسرار علی

همه ی خلق سر سفره ی افطار علی

حسنین اند همه حیدر کرار علی

کیست این فوق بشر ناطق قرآن خدا

نه خدا هست نه از حضرت معبود جدا

هر کسی دین علی دارد و دنیای ثواب

روز را در صف حرب هست و سحر در محراب

با یتیمان و اسیران و غریبان بی تاب

پیش طاغوت چنان موج خروشان در آب

پیش مظلوم علی خاضع و خوش رفتار ست

در بر ظلم " اَشِدّاء عَلَی الکُفّار " است

در شبستان علی بال و پَری باید ریخت

در پی هر قدمش جان و سَری باید ریخت

وسط معرکه هایش سپری باید ریخت

در حمایت ز ولایت هنری باید ریخت

کربلایی همه اهل هنر در راه است

هر کسی ، کربلایی نشود گمراه است




نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما