خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

030

جهت دریافت فایل صوتی و مشاهده ی متن اشعار به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید 



فایل های صوتی :


به مقامات بیشتر نرسید | مناجات 

از نخل گذر کرد ولیکن پرش افتاد | روضه ی حضرت اباالفضل العباس علیه السلام 

ارباب کرم یا عباس | حاج حسین سازور 


متن اشعار : 


شعر مناجات :


به مقامات بیشتر نرسید

نیمه شب آن که پشت در نرسید

بُرد آن کَس که زودتر آمد

باخت آنکس که زودتر نرسید

کل یک هفته غصه خواهد خورد

هرکه وقت کمیل سر نرسید

چیزی از بندگی نفهمیده ست

هرکه بر گریه ی سحر نرسید

نان شُبهه به من اثر کرد و

به دلم از تو یک اثر نرسید

همه اش خرج مال دنیا شد

زحمتم سوخت و به ثمر نرسید

آنقدر معصیت زمینم زد 

که به من فیض بال و پر نرسید

نظرم خیره شد به این و به آن

و ز آقا به من نظر نرسید

تلخ شد کام من ز غیبت ها 

گر به شیرینی شِکر نرسید

بی لیاقت شدم ضرر کردم

درد دین هم به این جگر نرسید

بهتر آن که به روی دار رود

سر به خاک نجف اگر نرسید

منم و آرزوی کرببلا

به گدا رزق یک سفر نرسید

به اسیران دورِ سر نیزه

بوی آقا رسید سر نرسید



شعر روضه :


از نخل گذر کرد ولیکن پرش افتاد 

دلشوره ی مشکی به دل مضطرش افتاد

آن تیر که زد حرمله ی خیر ندیده

در چشم ترش رفت و ز پشت سرش افتاد

از چهار طرف تیر به هر جای تنش خورد

آن قدر که دیدند همه پیکرش افتاد

گفتند اباالفضل زمین گیر شد و بعد

دل شوره ی سختی به دل خواهرش افتاد

با ناله صدا کرد عمو جان کمکم کن

یک مرتبه تا دخترکی معجرش افتاد

بالای سرش ام بنین نیست چه بهتر

چون فاطمه آنجا عوض مادرش افتاد




مسافر کربلا

نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما