خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

032

جهت دریافت فایل صوتی و مشاهده ی متن اشعار به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید



فایل های صوتی :


باز هم توبه کنان پشت درت آمده ام | مناجات 

گر مصیبت اعظم است اغراق می خواهد چه کار | روضه ی حضرت رقیه سلام الله علیها 

لاغر شدم برای تنم کار مشکل است | روضه ی حضرت رقیه سلام الله علیها 



متن اشعار : 


شعر مناجات :


باز هم توبه کنان پشت درت آمده ام

شب به امید عطای سحرت آمده ام 

نظری کن که پی یک نظرت آمده ام 

نفس آلوده به سوی گذرت آمده ام


یاد دادی که اگر عاصی و سرگردانم

زشت این است رخ از روی تو برگردانم


نعمتم دادی و با نعمت تو بد کردم 

مهلتم دادی و تقصیر مجدد کردم

لطف کردی عوضش غفلت بی حد کردم

بارها آنچه ز من بر نمی‌ آمد کردم


چه کنم عذر مرا گر نپذیری امشب 

کاش از این بی سر و پا دست بگیری امشب


چشم من خشک شده حال بکا نیست که نیست

جرأت معصیتم هست ، حیا نیست که نیست

دست بی خیر مرا اذن دعا نیست که نیست 

خبری در دلم از نور خدا نیست که نیست


تا بخواهی تو در این قلب هوس هست که هست

حس وابستگی ام بر همه کس هست که هست


بار عام از تو رسیده است که دعوت شده ام 

یکی از سفره نشینان ضیافت شده ام

خوب شرمنده ی این رسم رفاقت شده ام 

باز بد جور هوایی زیارت شده ام


کربلا قبله ی دل هاست دلم تنگ شده ! 

شاهد حال من آقاست دلم تنگ شده


پدری آمده آرام کند دختر را 

زینب اینجاست که بوسه بزند حنجر را 

آمده زنده کند خاطره ی مادر را 

دمِ رفتن زده محکم گره ی معجر را


چقدر خواسته با گریه از او ، تا نرود 

می دود پشت سر شاه که تنها نرود



شعر روضه : 


گر مصیبت اعظم است اغراق می‌ خواهد چه کار ؟ 

با تصور می‌کشد ، مصداق می‌خواهد چه کار 

گیرم آمد ابری از فصل کبودی بر رخش 

ذات خورشید است او ، اشراق می‌ خواهد چه کار 

از دویدن‌ های پی در پی میان سلسله 

او خود افتاد از نفس ، شلاق می‌ خواهد چه کار 

عنچه ای که با نسیمی ساقه اش خم می‌ شود 

ضربه‌ های بی هوای ساق می‌ خواهد چه کار

شوق سوغاتی ندارم ای پدر زحمت نکش 

مویِ از دم سوخته سنجاق می‌خواهد چه کار



شعر روضه :


لاغر شدم برای تنم کار مشکل است

طی مسیر با تن تبدار مشکل است

بد راه می روم نروم ، می خورم زمین

پای برهنه رد شدن از خار مشکل است

کوتاهیِ قدم به وصالم ضرر زده 

بالای نیزه رفتی و دیدار مشکل است

نزدیک تر بیا که ببینم کمی تو را

دیدن برای دیده ی خونبار مشکل است

گفتم سر تو را بدهند مشت زد به من 

بابای من تحمل آزار مشکل است




مسافر کربلا

نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما