خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

050

جهت دریافت فایل صوتی و مشاهده ی متن اشعار به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید 



فایل های صوتی :


عمر بی تو عمر بیهوده ست رسوایم مکن | مناجات | حضرت امام حسین علیه السلام

نزدیک دروازه رسیدم تا دلم سوخت | روضه | مصائب کوفه و شام 



متن اشعار :


شعر مناجات : 


عمر بی تو عمر بیهوده ست رسوایم مکن

جان زینب یا حسین ، مشغول دنیایم مکن

عاشق از لیلایی معشوق ، حیران می شود

از خدا خواهم ، که جز مجنون لیلایم مکن

مدعی راه خودش را می رود ، ما راه خود

از غبار پای خود ، دور ای مسیحایم مکن

پرچمت آقا ، نشانم می دهد راه تو را

دلبرا جز در مسیر عشق بینایم مکن

من نشان خیمه هایت را ز هیئت یافتم

 "لَیتنا کنّا معَک " ؛ رَد این تقاضایم مکن

تشنه ی شهد شهادت مانده این لبیک من

وقتِ مردن ، جز میان خون تماشایم مکن

هیأتت میخانه ی عشق است و ما مست مِی ایم

مستیِ ما را مگیر و طرد از اینجایم مکن

دل به هر کس بستم آخر رفت از دستم ، چه زود

پشتِ در آقا ، معطّل بیش از این هایم مکن

دستِ دور افتاده ها را هم بگیری عاقبت

در دفاعِ از حرم ، محرومِ امضایم مکن

در به در در کربلایم کن ، قبولم کن ، حسین

یار زینب کن مرا ، مدیونِ زهرایم مکن


شعر روضه :


نزدیک دروازه رسیدم تا .. دلم سوخت

خیلی میان این شلوغی ها دلم سوخت

وقتی کنیز سابقم نان دست من داد

چیزی نگفتم به کسی اما دلم سوخت

این ها که می خندند من را می شناسند

از چشم های آشنا آقا دلم سوخت

هر جا سرت را روی نی دیدم دلم ریخت

هر جا سرت را زیر پا دیدم دلم سوخت

پیرزنی که با عصا بر پهلویم زد

هی ناسزا میگفت بر زهرا دلم سوخت

دارند عبایت را حراجی می فروشند

پس بیشتر از هر کجا اینجا دلم سوخت




مسافر کربلا

نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما