خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

051

جهت دریافت فایل های صوتی و مشاهده ی متن اشعار به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید 



فایل های صوتی :


با چشم تر پروانه بودن مزه دارد | مناجات | حضرت امام حسین علیه السلام

گریه کردم گریه دارم مثل رود جاری اَم | روضه | حضرت رقیه سلام الله علیها 



متن اشعار :

شعر مناجات :

با چشم تر پروانه بودن مزه دارد

مست دو تا پیمانه بودن مزه دارد

شأن مساجد بی حد و حصر است امّا

پاگیر این میخانه بودن مزه دارد

هر چند عاقل هم بیایی فیض بردی

در روضه ها دیوانه بودن مزه دارد

هر کس خراب روضه ها باشد درست است

یعنی فقط ویرانه بودن مزه دارد

باید شبیه احمد دیوانه باشیم

کلب در این خانه بودن مزه دارد

این دست های سینه زن ها دستگیر است

با انبیاء هم شأن بودن مزه دارد

خوشبخت یعنی ما که انصار الحسینیم

از دیگران بیگانه بودن مزه دارد

وقتی که روزانه تفضّل کرده بر ما

کارگر روزانه بودن مزه دارد

چه سفره ای امشب رقیه باز کرده

ریزه خور دردانه بودن مزه دارد


شعر روضه : 


گریه کردم گریه دارم مثل رود جاری اَم

یک نفر هم نیست اینجا تا دهد دلداری اَم

تا توقف می کنم از پشت با پا می زنند

بعد تو محکوم بر این رفتن اجباری اَم

گاه چوب نیزه از شلّاق دردش بدتر است

آنقدر زد به تنم لبریز زخم کاری اَم

از سرم تا به کف پایم تماماً سوخته

هر کس آمد پیش من خندید بر بیماری اَم

من همان یک بار خوابیدم برایم کافی است

از نگاه زجر می ترسم پر از بیداری اَم

نیست واضح صحبتم دندان ندارم عفو کن 

مشت محکم خورده ام در وقت گریه زاری اَم

باورش سخت است می خواهند تحقیرم کنند

باورش سخت است بین عده ای بازاری اَم

دختران بابای خود را هی نشانم می دهند

جان بابا نیمه جان از این یتیم آزاری اَم

یک طبق آمد غذا آورده اند ! اما چرا

بوی تو دارد غذای سفره ی افطاری اَم ؟!




مسافر کربلا

نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما