خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

053

جهت دریافت فایل های صوتی و متن اشعار به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید 



فایل های صوتی :


هر کجا پرچم به دیوار است زهرا می رسد | مناجات | حضرت امام حسین علیه السلام

به خاطر تو چهل سال محتضر بودم | روضه | حضرت امام سجاد علیه السلام 



متن اشعار :

شعر مناجات :


هرکجا پرچم به دیوار است زهرا میرسد

زودتر از ما خود بی بی به اینجا میرسد

پیرهای روضه دل هایی جوان دارند پس

زورشان در نوکری برما جوان ها می رسد

هر کسی تعظیم کرده برحرم ! تعظیم شد

قدّ خم پای شما تا عرش اعلی می رسد

آنقدر جارو زدن در روضه شأنش بی حد است

که برایش کار بین ما به دعوا می رسد

ظرف دل را شب به شب بشکن خدایی راضی ام

شکر ، بر مجنون شکستن های لیلا می رسد

از نفس افتاده اینجا می شود صاحب نفس

از تن سینه زنان بوی مسیحا می رسد

نهضت ارباب را زینب جهانی کرده است

ناله ى " یا زینب " ما کل دنیا می رسد

کربلا هر کس نرفته با رضا مطرح کند

از میان پنجره فولاد امضا می رسد

صبر هم از صبر زینب تا ابد شرمنده است

پیش چشمش چکمه بر پهلوی آقا می رسد



شعر روضه :


به خاطر تو چهل سال محتضر بودم

به یاد تشنگی ات یک جهان شرر بودم

می آمدم سر سفره غذا نمی خوردم

چون از گرسنگی ات خوب باخبر بودم

برای تو ولی دم شدم ولی ای وای

میان قافله با شمر همسفر بودم

شتر که رم بکند می پرد به هر سمتی

به روی ناقه ی رم کرده در خطر بودم

عمامه ام همه اش سوخت ؛ بعد سر هم سوخت

ز بام آتشی آمد که بی خبر بودم

شبیه عمه تنم رج به رج ز شلاق است

شبیه عمه برای همه سپر بودم 




مسافر کربلا

نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما