خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

5

متن نوحه در ادامه ی مطلب


زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد
زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب

صبّرِت دمعة وداعج بابتسامة
و انتی قلتِ لی ترد لی بالسلامة
نوح قلبج أشبه بنوح الحمامة 
بالی عفته یمج و یم الیتامى
أمشی ، والخطوة بالفرقى ألم
أمشی ، وعیونی تربی ع الخیم
أمشی ، و أشتم حنینج عن بعد ، زینب

زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد
زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب


و الله یا زینب فلاعن بالی رحتی
حتى من عفتج ورایَ قبالی صرتی
صوتج بقلبی سمعته باسمی صحتی
و التفت اعلى الشمس حسبالی انتی
ناری ، ویاج أبرر موقفی
ناری ، من أذکر اسمج تنطفی
ناری ، بالفرقى قلبی ما برد، زینب

زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد
زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب


انتی صبرج ما أظن یوجد نظیره
لکن آنا بالقلب خلى لی حیرة
خایف آنا لو متت ترحین أسیرة
 أخاف واحد یسألج وین العشیرة
کلمة ، خایف یسمعج العدو
کلمة ، تتذکرین امن الأخو
کلمة ، من هایَ جمری ما خمد ، زینب

زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد
زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب


آنا أخوج الـْ سیفه ما ثنّى لـْ عدوه
 ما ضربت الخایف و ما شفته یسوى
صاحوا العباس  إجانا  هذا  هوّ 
 ع  النهر ظلت لی رایة للأخوّة
رایة ، بالخوّة بیها ینحلف
رایة ، و تذکرینی من ترف
رایة ، أبقى اعلى بالج للأبد ، زینب

زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد
زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب



آنا  نهر  العلقمی  سویته  عِبره 
من وصلته  شفته  عنی عنده فکره
ودى  روجاته  لـ  ایدیّ  حتى  أعذره
ما قبلت أخلی منه بیدی قطره
قطره ، قلت له اعلى شفتی ما تمر
قطره ، و أهلی العطاشى تنتظر
قطره ، ما ذقته حالف بعهد، زینب

زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد

زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب


خوب شد چشمان من در خون نشسته
تا نبینم خواهرم را دست بسته
می روم من با دلی خون زار و خسته
در کنار بانوی پهلو شکسته
زهرا ، باشد به جای مادرم 
زهرا ، آمد کنار پیکرم
زهرا ، مرهم گذارد بر سرم ، زینب

زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد

زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب

ارباً اربا شد تمام پیکر من
اشک و خون جاری ز چشمان تر من
زد عمود آهنین چون بر سر من
شد امیدم ناامید ای خواهر من
زینب ، افتاده ام از صدر زین
زینب ، شد پیکرم نقش زمین
زینب ، یک دم بیا حالم ببین ، زینب

زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد

زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب

بعد من زینب ببینی تو شراره
خیمه ها و کودکان و گاهواره
می شود غارت ز طفلان گوشواره
گوش آن ها را ببینی پاره پاره
ای وای ، تو می روی شام بلا
ای وای ، از کوفیان بی حیا
ای وای ، سر حسین بر نیزه ها ، زینب

زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد

زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب

من علمدار حسین آن نور عینم
جانفدای پادشاه نشأتینم
من غلام خانه زاد زینبینم
زاده ی حیدر امیر عالمینم
حیدر ، در خون و در جان من است
حیدر ، تمام ایمان من است
حیدر ، آیات قرآن من است ، زینب 

زینب ، ردت أوفی ویاج الوعد

زینب ، بس صوبوا راسی بعمد
زینب ، ما أقدر أرجع لج بعد ، زینب


شاعر : ایهاب المالکی
شاعر : بشیر الکربلایی 


نظرات  (۳)

خیلی جانسوزه این  نوحه
خیلی خوب است
سلام فوق العاده بود واقعا یکی دیگه از شاهکارهای باسم خدا حفظش کنه .و به شما خیر بده که این نوحه ی زیبارو برای استفاده ی همه قرار دادین .اجرتون با ارباب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما