خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

106

متن پیامک ها در ادامه ی مطلب


1

گل های حسین ز تشنگی پژمردند 

ای خاک تمام کربلا بر سر آب


2

یا حسین

من اهل شهر شمایم دلیل هم دارم

گرفته لهجه ی روضه زبان من دهنم


3

پیش از آنی که عزادار محرم باشی

سعی کن در حرم دوست تو  محرم باشی


4

این زخم های لطمه که بر صورت من است

تندیس نوکری ست که در روضه کنده ام


5

به زیر محمل تابوتمان چنین گویید

به حرمت و شرف کربلا و عاشورا


6

ما که باشیم که سنگ تو به سینه بزنیم

سینه زن زینب کبری ست اباعبدالله


7

نقش است روی پرچم سردار علقمه

پاینده باد پرچم آقایی حسین


لکنت زبان گرفته ام از رقص پرچمت
یک کربلا مرا بطلب جان مادرت


8

یا حسین
بر کنج لبت نوشته یحیی و یمیت
من مات من العشق فقط مات شهید


9

دست خودم نبود که گشتم گدای او
من با حسین ، رابطه ام خانوادگی ست


10

وقتی کنار جسم کفن پوشم آمدید
گریه کنید و ندبه ،که ای بی کفن حسین


11

یا حسین
شیشه ی عطر شما در دل آدم که شکست
عطر انفاس بهشتت دل آدم را برد


12

ثبت احوال من از ناحیه ی ارباب است
همه ی ایل و تبارم بنویسید حسین


13

یا حسین
پرسدم از مادرم او هم خبر نداشت
اصلا رفاقت من و تو از کجا گرفت 


14

یا حسین
ما بی سلیقه ایم ، تو حاجات ما بخواه
ورنه گدا مطالبه ی آب و نان کن

15

در حشر که هر کس ز گناهى فتد از پاى

دست همگى جانب دامان حسین است

بخشودگى اهل گنه در صف محشر

وابسته به یک گردش چشمان حسین است


16

راه تو ، همیشه چاره‌ساز است حسین (ع(

خاک حرمت ، مهر نماز است حسین (ع(

ای خون تو دشنه بر گلوگاه ستم

از خون تو شیعه ، سرافزار است حسین(ع(


17

من که از داغ حسین غرق ملال و محنم

من مسلمان شده ی دست امام حسنم

من گدای کرم گل پسر فاطمه ام

حسنی ام بنویسید به روی کفنم


18

یا حسین

زخمی ام ، التیام می خواهم

التیام از امام می خواهم

السلام علیک یا ساقی 

من علیک السلام می خواهم 


19

فریاد بزن که کربلا ماتم نیست

میراث حسین درد و داغ و غم نیست

جان مایه ی نهضت حسینی این است

هرکس که به ظلم تن دهد آدم نیست


20

سنگ تو را به سینه زدن عزت من است 

نوکر همیشه تکیه به ارباب می کند


21

تنها بلد شدیم "تباکی" کنیم و بس

گریه کند برای تو صاحب عزای تو 


22

مثل هر سال پر از حسرت اینم که چه زود 

دلمان تنگ برای دهه ی اول شد 


23

ما را گدای خانه ی خود کن همین بس است 

کی گفته ایم حاجی بازارمان کنی 


24

دکتر نوار قلب مرا بی وضو مگیر

دندانه های سین حسین است این خطوط 


25

بی سبب نیست شب جمعه، شب رحمت شد

مادری گفت حسین جان همه را بخشیدم







نظرات  (۰)

از نظرات خوب خود ما را بهره مند سازید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما