خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

به عشق یل جمل حضرت حسن بن علی علیه السلام

 آپارات خیمه
خیمه - پایگاه تخصصی اشعار آیینی

این دشت با اراده ی زینب اداره شـد
در دست جبر اوست همه اختیارها

تاسیس وبلاگ
18 شهریور 1392

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

01

ادامه ی شعر در ادامه ی مطلب


در گنهکاری ز بس مشهور هستم

هر کجایی می روم مقهور هستم

طعنه ی مردم به من ، دردی ندارد

درد من این است از تو دور هستم

بال پرواز مرا غفلت شکسته

در حصار جهل خود محصور هستم

غافل از سرمایه ی عمرم که طی شد

در سراشیبی تند گور هستم

معصیت های زیادم را ندیدم

بر عبادات کمم مغرور هستم

ذره ای سختی صدایم را درآورد

این همه نعمت ، ولی من کور هستم

حق من عریانی و بی آبرویی است

با بزرگی خودت مستور هستم

سرپرستم باش در بازار دنیا

کودکی ناپخته و محجور هستم

سائلم ، دور و بر باب الجوادم

در شعاع انتشار نور هستم

وقت جان کندن به دنبال رضایم

مثل سلمانی نیشابور هستم

خادم زوار اربابم حسینم

از تبار فُطرس و منصور¹ هستم

دوست دارم روضه را ، پس در قیامت

با غم ارباب خود محشور هستم

ساربان مزدش گرفت اما خدایا

شاکی از وجدان آن مزدور هستم

در نیامد خاتم از انگشت و می گفت :

حلقه ات تنگ است پس مجبور هستم ...




۱ - «أَرْبَعَةُ آلَافِ مَلَکٍ عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام شُعْثٌ غُبْرٌ یَبْکُونَهُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ رَئِیسُهُمْ مَلَکٌ یُقَالُ لَهُ مَنْصُورٌ وَ لَا یَزُورُهُ زَائِرٌ إِلَّا اسْتَقْبَلُوهُ وَ لَا یُوَدِّعُهُ مُوَدِّعٌ إِلَّا شَیَّعُوهُ وَ لَا یَمْرَضُ إِلَّا عَادُوهُ وَ لَا یَمُوتُ إِلَّا صَلَّوْا عَلَیْهِ [وَ عَلَى جِنَازَتِهِ‏] وَ اسْتَغْفَرُوا لَهُ بَعْدَ مَوْتِهِ؛


چهار هزار فرشته در اطراف قبر حسین علیه‌ السلام هستند که جملگى ژولیده و غبارآلودند و تا روز قیامت بر آن جناب مى ‏‌گریند . رئیس ایشان فرشته‌ اى است که به او منصور گفته مى ‏‌شود . هیچ زائرى به زیارت آن حضرت نمى‌ ‏رود ، مگر آن که این فرشتگان به استقبالش مى‌ ‏روند و هیچ وداع‏ کننده ‏‌اى [ با آن حضرت وداع نمی‌ کند ] مگر آن که این فرشتگان مشایعتش مى‌ کنند و مریض نمى ‏‌شود مگر آنکه عیادتش می‌ کنند و نمى ‏‌میرد مگر آن که ایشان بر او [ و بر جنازه‌ ‏اش ] نماز می‌ خوانند و پس از مرگش از خدا برای او طلب آمرزش مى‏‌ کنند »؛ 


کامل‌ الزیارات ، صفحه ی ١١٩


کافی ، جلد ‏۴ ، صفحه ی۵۸۷ ؛


بحارالانوار ، جلد ‏۴۵، صفحه ی ۲۲۰ و ۲۲۶ ؛ ج‏لد ۵۲ ، صفحه ی ۳۲۹




نظرات  (۴)

واقعا خسته نباشید

 

خدا خیرتون بده انشاالله

السلام علیکم .الله ساعدکم

خداقوت اخوی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما دريافت کد گوشه نما